Dzisiaj jest: 18.11.2017, imieniny: Klaudyny, Romana, Tomasza

Klasyczne samochody - Chevrolet Camaro

Dodano: miesiąc temu Czytane: 128 Autor:

Od jego wprowadzenia w 1966 r. legendarny Chevrolet Camaro jest tematem każdej rozmowy, która obejmuje samochody sportowe czy samochody muscle car

Klasyczne samochody - Chevrolet Camaro
Klasyczne samochody - Chevrolet Camaro

Od jego wprowadzenia w 1966 r. legendarny Chevrolet Camaro jest tematem każdej rozmowy, która obejmuje samochody sportowe czy samochody muscle car, co zawdzięcza swojemu unikalnemu połączeniu rozsądnej ceny, dobrego wyglądu oraz przede wszystkim wręcz niesamowitej mocy. Jako, że jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie, cieszący się równie dużym uznaniem co chociażby Mustang produkowany przez konkurenta z Ameryki, uznaliśmy, że warto przyjrzeć się jego historii oraz sylwetce. Z tego też względu skupimy się na opisaniu każdej generacji Chevroleta Camaro i wyróżnimy główne cechy charakteryzujące modele z danych okresów – bez obaw, nie zabraknie informacji o mocy.
 
Pierwsza generacja

Pierwszy Camaro zadebiutował pod koniec 1966 roku. Jego celem było zjedzenie Mustangów - wypuszczonych ponad rok wcześniej - na śniadanie. Modele na poziomie wstępnym wyposażone były w jeden z dwóch silników rzędowych sześciocylindrowych, co zapewniało co najmniej 140 KM. Na szczęście dostępny były silniki V8 w wersjach o wyższej wydajności, od 200 KM do 375 KM. Camaro COPO dostał 427, ale ponieważ były one przeznaczone do wyścigów, nie zostały wymienione powyżej. Pierwszy Z/28 zadebiutował w serii Trans-American Race. Zapewniał on potężny silnik V8 o pojemności 4950 cm³.

Druga generacja

Druga generacja Chevroleta Camaro nie była zbyt imponująca, gdyż napotkała spadek w mocy. Maksymalna moc spadła z 375 KM w 1970 roku do skromnych 155 KM w 1975 roku. Wielki blok został usunięty po 1972 roku, a silnik rzędowy sześciocylindrowy została zamieniony na V6. Samochody o niższejwydajnościoferowały, niestety, mniej niż 100 KM. Jedynym jasnym punktem był powrót Z28 w 1977 roku w odpowiedzi na prośby entuzjastów.

Trzecia generacja

Przełom lat 70. i 80. był równie kiepski pod wzlędem mocy dla Camaro. Samochód Chevroleta zjechał na teren silników czterocylindrowych, a modele bazowe oferowały tylko 88 KM lub 92 KM. V6 i V8 nadal były dostępne dla klientów, ale nawet przy największej wydajności ich silniki osiągały jedynie 245 KM. Co ciekawe, były to największe liczby, jakie Camaro wykręcił od 1973 roku.

Czwarta generacja

Camaro z czwartej generacji w końcu przyniósł nam odrobinę ekscytacji w porównaniu do oferujących słabą wydajność modeli z poprzednich dwóch dekad.Nie był to najładniejszy samochód wypuszczony przez Chevrolet, i to zdecydowanie, ale zaliczyliśmy przynajmniej powrót do porządnych liczb.Samochód nadal funkcjonował natrzydziestoletniej platformie F-body. Czwarta generacja rozpoczęła się od podstawowego Camaro oferującego silnik 3,4 litrowy V6 z 160 KM, ale już niedługo po nim wprowadzono uchodzący niemal za kuloodporny silnik 200 KM, 3,8 litrowy V6. Generacja doczekała się również V8 w oddanym do sprzedaży w 1998 roku Camaro SS, który to zapewniał 305 KM.

Piąta generacja

Osiem lat hibernacji dobiegło wreszcie końca i Camaro po raz kolejny został zaprezentowany na nowo w 2010 roku, oferując nowoczesne silniki V8 oraz V6 zamknięte w retro-futurystycznie wyglądającej karoserii. Podstawowy model z silnikiem V6 oferował 323 KM, podczas gdy model sportowy SS z silnikiem V8 mieścił pod swoją maską potwora wyposażonego w 426 KM. Po trzydziestu latach Camaro pożegnało się wreszcie z erą muscle car, kiedy to na scenę trafił ZL1 wyposażony w 580 KM, a następnie po nim Z/28. Piąta generacja Chevrolet Camaro to najlepszy okres tego modelu samochodu. Rozsądna cena pozwalała wielu osobom na zakup potwora mieszczącego pod swoją maską nawet 580 KM, przy czym nawet podstawowe 323 KM wydają się tutaj być abstrakcyjne.


Szósta generacja

Kolejny Camaro zawitał na salonach w roku 2016, będąc opartym na platformie Alpha, która to również zasila Cadillac ATS. Reflektory i światła tylne wyglądają na nieco węższe, sam samochód jest lżejszy, a zasięg oferowanej mocy to kolejno 275 KM, 340 KM, 453 KM oraz powalające na kolana 660 KM. Bez obaw co do ceny, w tym zakresie również nic się nie zmienia i samochód nadal znajduje się w tym samym przedziale cenowym.
 
Tym samym dobiega końca niniejszy artykuł oraz historia Camaro – nie jest to jednak oczywiście koniec jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli produkowanych przez Chevroleta. Marka ma się wyśmienicie i sam fakt, że szósta generacja zwiększyła jeszcze bardziej moc w porównaniu do poprzednich modeli, które to naznaczyły najlepszy okres w dziejach Camaro, pozwala nam myśleć, że Chevrolet zaoferuje nam jeszcze wiele pozytywnych emocji związanych z tym modelem. Pozostaje nam więc jedynie cieszyć się potworami ze stajni amerykańskiego producenta i czekać na kolejne, prawdopodobnie jeszcze potężniejsze samochody.
Od jego wprowadzenia w 1966 r. legendarny Chevrolet Camaro jest tematem każdej rozmowy, która obejmuje samochody sportowe czy samochody muscle car, co zawdzięcza swojemu unikalnemu połączeniu rozsądnej ceny, dobrego wyglądu oraz przede wszystkim wręcz niesamowitej mocy. Jako, że jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie, cieszący się równie dużym uznaniem co chociażby Mustang produkowany przez konkurenta z Ameryki, uznaliśmy, że warto przyjrzeć się jego historii oraz sylwetce. Z tego też względu skupimy się na opisaniu każdej generacji Chevroleta Camaro i wyróżnimy główne cechy charakteryzujące modele z danych okresów – bez obaw, nie zabraknie informacji o mocy.
 
Pierwsza generacja

Pierwszy Camaro zadebiutował pod koniec 1966 roku. Jego celem było zjedzenie Mustangów - wypuszczonych ponad rok wcześniej - na śniadanie. Modele na poziomie wstępnym wyposażone były w jeden z dwóch silników rzędowych sześciocylindrowych, co zapewniało co najmniej 140 KM. Na szczęście dostępny były silniki V8 w wersjach o wyższej wydajności, od 200 KM do 375 KM. Camaro COPO dostał 427, ale ponieważ były one przeznaczone do wyścigów, nie zostały wymienione powyżej. Pierwszy Z/28 zadebiutował w serii Trans-American Race. Zapewniał on potężny silnik V8 o pojemności 4950 cm³.

Druga generacja

Druga generacja Chevroleta Camaro nie była zbyt imponująca, gdyż napotkała spadek w mocy. Maksymalna moc spadła z 375 KM w 1970 roku do skromnych 155 KM w 1975 roku. Wielki blok został usunięty po 1972 roku, a silnik rzędowy sześciocylindrowy została zamieniony na V6. Samochody o niższejwydajnościoferowały, niestety, mniej niż 100 KM. Jedynym jasnym punktem był powrót Z28 w 1977 roku w odpowiedzi na prośby entuzjastów.

Trzecia generacja

Przełom lat 70. i 80. był równie kiepski pod wzlędem mocy dla Camaro. Samochód Chevroleta zjechał na teren silników czterocylindrowych, a modele bazowe oferowały tylko 88 KM lub 92 KM. V6 i V8 nadal były dostępne dla klientów, ale nawet przy największej wydajności ich silniki osiągały jedynie 245 KM. Co ciekawe, były to największe liczby, jakie Camaro wykręcił od 1973 roku.

Czwarta generacja

Camaro z czwartej generacji w końcu przyniósł nam odrobinę ekscytacji w porównaniu do oferujących słabą wydajność modeli z poprzednich dwóch dekad.Nie był to najładniejszy samochód wypuszczony przez Chevrolet, i to zdecydowanie, ale zaliczyliśmy przynajmniej powrót do porządnych liczb.Samochód nadal funkcjonował natrzydziestoletniej platformie F-body. Czwarta generacja rozpoczęła się od podstawowego Camaro oferującego silnik 3,4 litrowy V6 z 160 KM, ale już niedługo po nim wprowadzono uchodzący niemal za kuloodporny silnik 200 KM, 3,8 litrowy V6. Generacja doczekała się również V8 w oddanym do sprzedaży w 1998 roku Camaro SS, który to zapewniał 305 KM.

Piąta generacja

Osiem lat hibernacji dobiegło wreszcie końca i Camaro po raz kolejny został zaprezentowany na nowo w 2010 roku, oferując nowoczesne silniki V8 oraz V6 zamknięte w retro-futurystycznie wyglądającej karoserii. Podstawowy model z silnikiem V6 oferował 323 KM, podczas gdy model sportowy SS z silnikiem V8 mieścił pod swoją maską potwora wyposażonego w 426 KM. Po trzydziestu latach Camaro pożegnało się wreszcie z erą muscle car, kiedy to na scenę trafił ZL1 wyposażony w 580 KM, a następnie po nim Z/28. Piąta generacja Chevrolet Camaro to najlepszy okres tego modelu samochodu. Rozsądna cena pozwalała wielu osobom na zakup potwora mieszczącego pod swoją maską nawet 580 KM, przy czym nawet podstawowe 323 KM wydają się tutaj być abstrakcyjne.


Szósta generacja

Kolejny Camaro zawitał na salonach w roku 2016, będąc opartym na platformie Alpha, która to również zasila Cadillac ATS. Reflektory i światła tylne wyglądają na nieco węższe, sam samochód jest lżejszy, a zasięg oferowanej mocy to kolejno 275 KM, 340 KM, 453 KM oraz powalające na kolana 660 KM. Bez obaw co do ceny, w tym zakresie również nic się nie zmienia i samochód nadal znajduje się w tym samym przedziale cenowym.
 
Tym samym dobiega końca niniejszy artykuł oraz historia Camaro – nie jest to jednak oczywiście koniec jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli produkowanych przez Chevroleta. Marka ma się wyśmienicie i sam fakt, że szósta generacja zwiększyła jeszcze bardziej moc w porównaniu do poprzednich modeli, które to naznaczyły najlepszy okres w dziejach Camaro, pozwala nam myśleć, że Chevrolet zaoferuje nam jeszcze wiele pozytywnych emocji związanych z tym modelem. Pozostaje nam więc jedynie cieszyć się potworami ze stajni amerykańskiego producenta i czekać na kolejne, prawdopodobnie jeszcze potężniejsze samochody.
 
Źródło: www.klasycznesamochody.com.pl
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.