Dzisiaj jest: 17.1.2018, imieniny: Antoniego, Henryki, Mariana

Ferrari Dino – sylwetka i historia

Dodano: 3 miesiące temu Czytane: 259 Autor:

W 1938 roku Enzo Ferrari założył firmę samochodową, która zajmowała się produkcją samochodów sportowych. Marka istnieje do dzisiaj

Ferrari Dino – sylwetka i historia
Samochody klasyczne - Ferrari Dino

W 1938 roku Enzo Ferrari założył firmę samochodową, która zajmowała się produkcją samochodów sportowych. Marka istnieje do dzisiaj. Wśród licznych modeli aut z logo Ferrari za jedno z najpiękniejszych modeli uznane zostało Ferrari 206 GT Dino.

Jak narodził się samochód ?

Enzo Ferrari miał tylko jednego syna imieniem Alfredo. Zdrobniale nazywano go Dino. W roku 1956 ukochany syn i spadkobierca Enzo Ferrari zmarł na zanik mięśni. Jego pomysłem było montowanie w nowych bolidach silnika o pojemności 0,5 litra DOHC V6. Po śmierci syna, aby uczcić jego pamięć Enzo postanowił nazwać silniki wyścigowe V6 oraz samochody z tymi silnikami Dino. Pierwsze auto drogowe z silnikiem V6 zostało zaprezentowane przez koncern w roku 1966 w Turynie. Do masowej produkcji samochód trafił w roku 1969. Jego produkcję zakończono w roku 1974. W tym czasie zostało wyprodukowanych 2487 sztuk. Niezwykle piękną sylwetkę (zachwyca fanów motoryzacji do dzisiaj) nadwozia Ferrari Dino zaprojektował Sergio Pininfarin. Samochód nie ma w nazwie Ferrari. Emblemat skaczącego czarnego konia wielu właścicieli montowało samodzielnie.

Dane techniczne

Wspomnieliśmy już, że Ferrarii 246 GT Dino zostało wyposażone w silnik V6. Pojemność skokowa tego silnika wynosiła 2418 centymetrów sześciennych. Auto było w stanie osiągnąć maksymalną moc 195 koni mechanicznych przy obrotach 7600 na minutę. Osiągało maksymalną prędkość 235 kilometrów na godzinę. Od 0 do 100 kilometrów na godzinę przyspieszało w ciągu 7 sekund. Pierwsze 400 metrów samochód pokonywał w czasie 15,5 sekundy. Potrzebował tylko 28,1 sekundy, aby pokonać dystans jednego kilometra. Układ zasilania składał się z trzech gaźników Webera. Auto ważyło 1080 kilogramów. Inspiracją dla Ferrari 246 GT Dino były samochody wyścigowe. Z tych aut został zaczerpnięty układ hamulcowy wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe.

Sylwetka

Samochód jest niezwykle niski i mały, ale ma doskonale zachowane proporcje. Jego linia boczna została zainspirowana samochodami wyścigowymi produkowanymi przez Ferrari. Uwagę zwracają proste linie takich elementów jak: zderzaki, kratownice, światła. Od prostych linii jest jednak jeden wyjątek: znajdujące się za drzwiami wloty. Maska przednia jest płaska dzięki czemu udało się nie złamać płynności linii bocznych. Płaska maska była wówczas całkowitą nowością. Osoby, które miały przyjemność siedzieć za kierownicą Ferrari Dino podkreślają także wyjątkowy wygląd przednich błotników. Podziw wzbudza także wnętrze: prosta aluminiowa kierownica, gałka zmiany biegów w czarnym kolorze i zegary na czarnym tle.

Za jaką cenę można dziś kupić legendarne Ferrari Dino?

Ceny na aukcjach są zawrotne. Za odrestaurowane egzemplarz aut z końcowego okresu produkcji oczekiwane ceny wahają się od 1,4 do 1,7 miliona złotych. Auto, które kiedyś było własnością Eltona Johna zostało sprzedane za około 1, 47 milionów złotych.

Ferrari 246 GT Dino do dzisiaj wzbudza wiele emocji. Są to oczywiście emocje niezwykle pozytywne. Do dnia dzisiejszego fani motoryzacji zachwycają się jego wspaniałą sylwetką o doskonałych proporcjach, której nie udało się w takim stopniu jak dotąd uzyskać w żadnym innym samochodzie.

Chcesz sprzedać zabytkowy samochód - dodaj ogłoszenie wchodząc w link poniżej
http://klasycznesamochody.com.pl/ogloszenia/dodaj
 
Źródło: www.klasycznesamochody.com.pl
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.